9 martie 2010

Oscar 2010

Am ratat directul de pe HBO, dar am vazut inregistrarea aseara. M-am bucurat, bineinteles, ca a castigat The Hurt Locker in fata Avatar. N-am putut insa sa nu simt ca politically speaking era momentul "corect" sa castige o femeie la regie - Kathryn Bigelow. Imi amintesc ca a fost un entuziasm asemanator pentru Sofia Coppola, cand a fost nominalizata cu Lost in Translation in 2004.

Imi place sa cred ca, politically free whatsoever, castigatorul ar fi fost Inglourious Basterds. Si ca Sandra Bullock n-ar fi putut castiga niciodata in fata unei Helen Mirren (The Last Station) sau chiar Carey Mulligan (An Education).

Cel mai bun film: The Hurt Locker

Cel mai bun regizor: Kathryn Bigelow, The Hurt Locker

Cea mai bună actriţă în rol principal: Sandra Bullock, The Blind Side

Cel mai bun actor în rol principal:Jeff Bridges, Crazy Heart

Cel mai bun actor în rol secundar: Christoph Waltz, Inglourious Basterds

Cea mai bună actriţă în rol secundar: Mo'Nique, Precious

Cel mai bun scenariu adaptat: Geoffrey Fletcher, Precious

Cel mai bun scenariu original: Mark Boal, The Hurt Locker

Cel mai bun film de animaţie: Up, de Pete Docter

Cel mai bun film străin: El Secreto de Sus Ojos(Argentina)

Cel mai bun lungmetraj documentar: The Cove, de Louie Psihoyos şi Fisher Stevens

Cel mai bun scurtmetraj documentar: Music by Prudence, de Roger Ross Williams şi Elinor Burkett

Cel mai bun scurtmetraj: The New Tenants, de Joachim Back şi Tivi Magnusson

Cel mai bun scurtmetraj animat: Logorama, de Nicolas Schmerkin

Niciun comentariu: